2008/12/07

Arazoak konpontzeko pentsatzen jakin behar da

Gaian murgiltzen hasteko, zera esan beharra dago: ADIMEN INTERPERTSONAL ON BAT IZAN NAHI DUEN PERTSONA BATEN HELBURU NAGUSIA ARAZOEN EBAZPEN EGOKIA IZANGO DELA.

Eta galdetuko duzue ea zergatik helburu hau. Ba oso erantzun erraza daukat emateko. Eguneroko bizitzan, pertsonen elkarrekintzan, hainbat arazo sortzen dira, bi lagun haserretzen dira, amak zerbait eskatzen dizu eta ez dakizu zer egin… eguneroko bizitza arazoz betea dago, eta irakaskuntzaz ari bagara are arazo gehiago. Batzuetan arazo oso sinpleak dira eta berehala aurkitzen diegu soluzioa. Baina beste kasu batzuetan gauzak ez dira hain errazak eta soluzioak ez dira hain erraz etortzen.

Beraz, honekin ondorio honetara heltzen gara, inteligentea izateagatik, ez ditugu arazoak zuzenean ondo konponduko, inteligente izatea lehen esan dugun bezala hainbat faktore osatzen dutelako. Eta interneten kuxkuxeatzen ari nintzela, artikulu interesante bat aurkitu nuen eta zuekin konpartitzea gustatuko litzaidake:“SER INTELIGENTE NO SIGNIFICA SABER PENSAR” Edward De Bonok idatzitakoa.

Autore honek, Manuel Segura bezala, pentsamenduaren inguruan hainbat ikerketa egin izan ditu, eta bere ikerketa hauek oso baliagarriak izan dira hezkuntza munduan aplikatzeko.Baina de Bono-ren ikerketak alde batera utzita, gure gaiarekin jarraituko dugu. lehen esan dugun bezala, arazoak konpontzeko beharrezkoa da pentsatzen jakitea eta ez soilik inteligentea izatea. beraz, pentsatzen jakite honi Manuel Segurak azalpen oso polita eta sinplea ematen dio. Arazoak konpontzeko bost pentsamendu mota izatea beharrezkoa da, eta bostak garatuta izatea gainera:

  • Pentsamendu kausala: gure aurrean dugun arazoaren diagnostikoa egitean datza. Zer gertatzen da?

  • Pentsamendu alternatiboa: gure arazoari aurre egiteko zein soluzio mota daukagun pentsatzean datza. Zer egin dezaket?

  • Kontzekuentziazko pentsamendua: Gure soluzioek sortu ditzaketen kontzekuentziak imajinatzean datza. Zer gertatu daiteke hori egiten badut?

  • Perspektibazko pentsamendua: arazoan murgilduta dagoen beste pertsonaren lekutik arazoa analizatzean datza. Zer uste izango du beste pertsona? Zergatik egin du hori?

  • "Pensamiento medios-fin": zer lortu nahi dugun eta nola lortu nahi dugun argi eukitzean datza. hau da, helburuak argi izatea eta horiek lortzeko zein prozesua erabili behar dugun jakitea. Zer lortu nahi dut eta nola?

Pentsamendu mota hauek, beharrezkoak direla arazoak konpontzeko oso barneratuta daukate mundu mailako autore askok. Haien artean, aipatu Robert R. Ross aipatu dezakegu.

Teoria oso polita da, baina honekin zer? Gure helburua bost pentsamendu hauek gure ikasleengan garatzea izango da, haien bizitzan sortzen diren arazoak modu onean konpontzen jakin dezaten. Baina gaur hemen geratuko gara, hurrengo sarrera batean ikusiko dugu zer nolako aplikapena daukan honek hezkuntza munduan.

No hay comentarios: