Sarrera honetan, ikasleekin aplikatzeko eta gaitasun sozialak garatzeko hainbat egoera planteatuko ditut. Egoera hauek ez dira bakarrak, eta seguruenik ez dira baliagarriak izango ikasle talde guztientzako, gaur egungo ikasleen aniztasuna dela eta.
askotan, klasean aurreko egunean emandako egoera askoz era baliagarriagoa izango da aurreko metodoa aplikatzeko. Baina gure kasuan ikasle talde konkreturik ez daikagunez, egoera hauek planteatuko ditugu:
1. EZETZ ESATEA: Zer gertatzen zaie umeei beste ume batek mesede bat eskatzen dionean? zein erantzun mota ematen ohi dute? Pasiboak izan ahal dira, hau da, beti esango dute baietz kapazak ez direlako ezetz esateko; edo agresiboak izango dira, modu txarrean erantzungo diote ezetz nahiz eta mesedea oso sinplea izan.
Beraz, ikasleei ezetz esaten irakatsi beharko diegu. Helduoi askotan kostatzen ezetz esatea bazaigu, kontuan izan behar dugu ume bati zenbat kostatuko zaion honetaz konturatzea eta ondo egiten ikastea.
Horregatik, haiekin adibide hau jarri genezake: klaseko alferra gaur goizean bere etxeko lanak egitea eskatu dizu. Nola esango diozu ezetz? (metodoaren lehenengo pausoa)
Zein dira hiru erantzun motak?: baietz esaten diot nahiz eta niretzat ona ez izan (erantzun pasiboa), ezetz esaten diot modu txarrean, pertsona hori errespetatu barik (erantzun agresiboa) edo azaltzen diot hori ez dagoela ondo, ezin dudala hori egin gero irakaslea konturatuko delako eta biak zigortuko gaituelako (erantzun asertiboa) (metodoaren bigarren pausua)
Denon artean eztabaidatuko dugu zein den erantzunik hoberena egoera honentzako. Seguruenik asertiboa aukeratuko dute eta horren antzezpena egin beharko dute. Ume bat ikasle alferraren papera egingo du eta bestea ikasle zintzoarena. (metodoaren hirugarren pausoa)
Eta azkenik, denok dakigu umeak antzezpenean ez dutela ondo egingo, beharbada guk aukeratutako esaldia esango dute baina erabilitako ahotsaren tonua, espresioa... ez dira onak izango eta nahiz eta erantzun asertibo bat lortu nahi tonu agresibo batean esaten egongo dira. Hori ekiditeko, irakasleak kritika konstruktibo batzuk egingo ditu, ikasleek bere gaitasun sozialak hobetu ditzaten. (metodoaren laugarren pausoa)
Adibide hau ikusi ondoren zer iruditzen zaizue? erabilgarria da klasean metodo mota hau?
Zer egingo zenukete beste gaitasin sozial hauekin?
- mesede bat eskatzea
- entzuten jakitea
- kexa bat jartzea
- barkamena eskatzea....
Azkenengo hau oso interesgarria da ikasleekin lantzeko, askotan kostatzen zaielako ikustea haiek dutela errua eta barkamena eskatu behar dutela egin dutenagatik.
Hemendik aurrera, animatzen zaituztet horrelako ariketak egiten. Benetan erabilgarriak izaten dira eskoletan egiteko eta ikasleek asko ikasten dute, batez ere haiek bizitako egoerak aukeratzen baditugu.
askotan, klasean aurreko egunean emandako egoera askoz era baliagarriagoa izango da aurreko metodoa aplikatzeko. Baina gure kasuan ikasle talde konkreturik ez daikagunez, egoera hauek planteatuko ditugu:
1. EZETZ ESATEA: Zer gertatzen zaie umeei beste ume batek mesede bat eskatzen dionean? zein erantzun mota ematen ohi dute? Pasiboak izan ahal dira, hau da, beti esango dute baietz kapazak ez direlako ezetz esateko; edo agresiboak izango dira, modu txarrean erantzungo diote ezetz nahiz eta mesedea oso sinplea izan.
Beraz, ikasleei ezetz esaten irakatsi beharko diegu. Helduoi askotan kostatzen ezetz esatea bazaigu, kontuan izan behar dugu ume bati zenbat kostatuko zaion honetaz konturatzea eta ondo egiten ikastea.
Horregatik, haiekin adibide hau jarri genezake: klaseko alferra gaur goizean bere etxeko lanak egitea eskatu dizu. Nola esango diozu ezetz? (metodoaren lehenengo pausoa)
Zein dira hiru erantzun motak?: baietz esaten diot nahiz eta niretzat ona ez izan (erantzun pasiboa), ezetz esaten diot modu txarrean, pertsona hori errespetatu barik (erantzun agresiboa) edo azaltzen diot hori ez dagoela ondo, ezin dudala hori egin gero irakaslea konturatuko delako eta biak zigortuko gaituelako (erantzun asertiboa) (metodoaren bigarren pausua)
Denon artean eztabaidatuko dugu zein den erantzunik hoberena egoera honentzako. Seguruenik asertiboa aukeratuko dute eta horren antzezpena egin beharko dute. Ume bat ikasle alferraren papera egingo du eta bestea ikasle zintzoarena. (metodoaren hirugarren pausoa)
Eta azkenik, denok dakigu umeak antzezpenean ez dutela ondo egingo, beharbada guk aukeratutako esaldia esango dute baina erabilitako ahotsaren tonua, espresioa... ez dira onak izango eta nahiz eta erantzun asertibo bat lortu nahi tonu agresibo batean esaten egongo dira. Hori ekiditeko, irakasleak kritika konstruktibo batzuk egingo ditu, ikasleek bere gaitasun sozialak hobetu ditzaten. (metodoaren laugarren pausoa)
Adibide hau ikusi ondoren zer iruditzen zaizue? erabilgarria da klasean metodo mota hau?
Zer egingo zenukete beste gaitasin sozial hauekin?
- mesede bat eskatzea
- entzuten jakitea
- kexa bat jartzea
- barkamena eskatzea....
Azkenengo hau oso interesgarria da ikasleekin lantzeko, askotan kostatzen zaielako ikustea haiek dutela errua eta barkamena eskatu behar dutela egin dutenagatik.
Hemendik aurrera, animatzen zaituztet horrelako ariketak egiten. Benetan erabilgarriak izaten dira eskoletan egiteko eta ikasleek asko ikasten dute, batez ere haiek bizitako egoerak aukeratzen baditugu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario